Од данас је путем Портала локалних пореских администрација lpa.gov.rs омогућена додатна услуга – електронска пријава за утврђивање комуналне таксе за истицање фирме на пословном простору (фирмарине).

„Ове године направљен је искорак када је у питању рад Портала локалних пореских администрација и омогућена је још једна битна функционалност, а то је да сва правна лица могу електронским путем да поднесу пријаву за утврђивање комуналне таксе за истицање фирме на пословном простору – фирмарине. За коришћење ове електронске услуге неопходно је коришћење квалификованог електронског сертификата, а правна лица од сада електронску пријаву фирмарине за један или више објеката у потпуности могу да заврше преко интернета, без одласка на шалтер локалне пореске управе. Свакако овде нећемо стати, константним унапређивањем постојећих услуга и омогућавањем нових, грађанима и привреди желимо да олакшамо административне процедуре, чекање у редовима пошаљемо у прошлост, а рад јавне управе ставимо у службу грађана, што и јесте један од главних приоритета ове Владе“, рекао је директор Канцеларије за ИТ и еУправу, доц. др Михаило Јовановић.

Електронску пријаву путем овог портала може извршити лице које за то има овлашћење према ПЕП обрасцу, уз квалификовани електронски сертификат. Учесталост и обавеза подношења пријаве остају исти као и до сада, у складу са одлукама локалних самоуправа. Пријава се подноси за све објекте на територији једне јединице локалне самоуправе. Уколико се у некој општини пријава подноси само када дође до промена података из пријаве, обвезник ће као и до сада поднети само приликом промене, а уколико се у некој јединици локалне самоуправе пријава подноси сваке године (без обзира да ли је било измене или не), обвезници ће наставити да је подносе једном годишње.

“Од данас привреда подноси пријаву за утврђивање фирмарине електронски, не мора да одлази на шалтер сваке локалне самоуправе у којој послује, и не мора да чека да јој решење стигне у поштанско сандуче. Потребно је само да се логује на систем лпа.гов.рс поднесе своје податке а увидом у обавезе, може и одмах да изврши електронско плаћање. Уместо два сата, све се завршава за 5 минута. Штеди се време и локалним самоуправама, које су до сад сате губиле на прекуцавање података са папира. Очекујемо да у наредној години и Светска Банка препозна ову реформу у свом извештају Доинг Бусинесс, а Србија да послужи као модел другим земљама” – изјавила је Јелена Бојовић, директорка за регулаторну реформу у НАЛЕД-у.

Према њеним речима, додатна предност је то што на порталу свака фирма може да провери износ тренутног задужења или претплате и да изврши плаћање електронски. Дигитализацији је приступљено из угла привреде чиме је успостављена заокружена електронска услуга, а не само дигитализација процедуре подношења пријаве.

Извор: NALED